Keşan TSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Arıkan: "Hava yolu, seyahat acenteleri ve konaklama için yapılacak taksitlendirme süresi 18 aya çıktı"
Anasayfa Haberler Anasayfa
m

Keşan TSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Arıkan: "Hava yolu, seyahat acenteleri ve konaklama için yapılacak taksitlendirme süresi 18 aya çıktı"

Keşan TSO (Ticaret ve Sanayi Odası) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Murat Arıkan, Resmi Gazete'de yayınlanan Ticaret Bakanlığı'nın Perakende Ticarette Uygulanacak İlke ve Kurallar Yönetmeliği'nde yapılan değişiklikler hakkında bilgiler verdi.

Arıkan, dünyayı etkisi altına alan coronavirüs pandemisi sürecinden tüm sektörlerin etkilendiğini, ancak en çok etkilenen sektörün turizm olduğunu belirterek, "Coronavirüs salgını sebebiyle büyük kayba uğrayan turizm sektörümüzü hareketlendirmek için yurt içi tatil harcamalarında tatil taksit sayısı artırıldı. Daha önce BDDK kredi kartlarında taksitlendirme sürelerini; havayolları, seyahat acenteleri ve konaklama ile ilgili yurt içine ilişkin harcamalarda on iki aydan 18 aya çıkardı. Konuyla ilgili bir adım daha atılmış oldu. Resmi Gazete'de yer alan düzenlemeye göre hava yolu, seyahat acenteleri ve konaklama için yapılacak taksitlendirme süresi 18 aya çıkarıldı. Havayolları, seyahat acenteleri ve konaklama ile ilgili yurt içine ilişkin harcamalar ise buzdolabı, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve elektrikli ev aletleri gibi elektrikli eşya satışları ve mobilya satışları ile hava yolları, seyahat acenteleri ve konaklama ile ilgili yurt içine ilişkin harcamalarda on sekiz ay, olarak uygulanır. Böylece coronavirüs nedeniyle iş hacminde düşüş yaşayan turizm sektörümüz uzayan taksit imkanıyla daha fazla misafir ağırlayabileceğini düşünüyorum.Böylece coronavirüs nedeniyle iş hacminde düşüş yaşayan turizm sektörümüz uzayan taksit imkanıyla daha fazla misafir ağırlayabileceğini düşünüyorum." dedi.
"Şu an da tanıtımlarda öne çıkan ülkenin denizleri, güzellikleri değil, hijyen ve sağlık"

Turizm ile ilgili hareketliliğin Türkiye'de yaşanmaya başladığını belirten Murat Arıkan, şunları söyledi; "Sağlık ve hijyen odaklı yaklaşımların müşteriye sadece tatil beldeleri ya da tatil alanlarında sunulmasından çok, bütünleşik bir sağlık ve hijyen paketi oluşturulması çok önemli. Türkiye, bu anlamda üzerine düşeni hızla ve fazlasıyla yerine getirdi. Yavaş yavaş ülkemizde ve diğer ülkelerde hareketlilik başlıyor, sağlık ve hijyen üzerinden tanıtımlar gerçekleştiriliyor. Şu an da tanıtımlarda öne çıkan ülkenin denizleri, güzellikleri değil, hijyen ve sağlık. İnsanlar tatil seçerken doğası, denizi çok güzel olan yere değil, sağlık anlamında hijyen anlamında en iyi olan yere gidecekler. Bu özellikleri öne çıkaracak stratejiler öne çıkarmalıyız. Salgının tamamen sona ermesi sonrasında turizm sektöründe çok büyük bir patlama yaşanabileceğini belirtti."

Paylaş